22 Haziran 2010 Salı

Değişken Hava Çağrışımları

Son zamanlarda bir haller oluyor bu havalara. Günlük güneşlikken kara bulutlar kaplıyor aniden her yanı.

Balkanlardan gelen soğuk hava dalgası geçerken bize de bırakıyor yağmurunu. Yağmur rahmettir, berekettir; su hayattır. Alalım tabii ki nasibimizi. Ancak bulutların öyle bir hücum edişi var ki mavi mavi gökyüzüne, ödünü koparıyor insanın. Kıyamet mi kopuyor yoksa diye düşündürüyor.

Hani olur ya kıyamet filmlerinde, birden bulutlarla kararır ortalık, hafif bir fırtına kasırgalara tufanlara dönüşür, yağmurlar başlar. Heh, aynen öyle.

Önceleri böyle kasvetli havalar bunaltırdı beni.Sıkıntı basardı, ruhum daralırdı. Tüm sebebi filmler! Tüm hüzünlü filmlerde bir sonbahar yağmuru sahnesi var neredeyse. Hepsinde desem de yeri aslında, istisnasını bulmak çok zor çünkü.
Korku filmleri var bir de... Caanım hava birden soğur, "tekrar" bulutların etkisiyle kararır, şimşekler çakar, uzak bir yerlere yıldırım düşer. Klişe işte.

Yalnız bu günün yağmuru çok farklı şeyler hissetmeme neden oldu. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki; artık yağmurlu havalar içimi falan sıkmıyor, yağmuru izlemek, yağmurda sevgiliyle dolaşmak gibi romantizm merakım da yoktur. Bugün yağmur öyle bir sert yağdı ki, bütün çamuru üzerimden atsın istedim. Çıktım balkona şimşeğe, yıldırıma rağmen.


Allah beni kahretsin! 2 blok öteye yıldırım düştü. Çok korktum diyemeyeceğim çünkü ben o an başka bir şeyden dolayı şoka girmiştim: Yıldırımın gürültüsünün ardından, yan bloğun altından da pouft diye tuhaf bir patlama sesi geldi ve siyah bir duman çıktı. Ama nasıl duman! Bildiğin, Lost'taki blacksmoke. Çimlerin üzerinde ilerliyor. Bir de o dumanı öyle otun, börtünün böceğin üzerinde görünce iyice şok oldum.





Kendime geldiğimde duman kaybolmuştu ve ben acaba yanlış mı gördüm diye düşünmeye başlamıştım. Meğer, Allah'ın cezası jeneratörden çıkan dumanmış. Nasıl çıktıysa o aletten o şey...


Daha önce izlediğim dizilerin, filmlerin hayal gücümü bu kadar etkilediğini hiç düşünmemiştim.
Hayallerimiz bile onların esiri mi oluyor yoksa?

1 muhalefet:

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

havalar cok değişti gercekten adanada bu ayda dolu olurmu hiç ama inan oluyor

Yorum Gönder