20 Haziran 2010 Pazar

Bazılarımız Doğuştan Şanslı

Aslında dün LYS sınavından çıktıktan sonra o duygu yoğunluyla yazacaktım bu yazıyı.Ama sınavımın nasıl geçtiğini merak edenler yalnız bırakmadılar, sağ olsunlar. Akşam da bir abim çıkıp geldi. Bunalmışsındır sen şimdi hadi kalk bir sinemaya gidelim, dedi. Diyorum ya, bazılarımız doğuştan şanslı.
Ama bazılarımız...

Dün sınav çıkışı gideyim biraz alışveriş yapayım,stres atayım dedim. Sahilden dönüyoruz. Yol kenarında kavga eden iki küçük çocuk gördüm. Nasıl kavga ama! Tekme, tokat, yumruk, yerdeki taşlar, Allah ne verdiyse... Hiii! Çocuklar nasıl kavga ediyor, diye bağırarak ödünü kopardım arabadakilerin: "Aman bir şey oldu sandık, korkuttun"
Daha ne olması gerekiyordu ki ? Anlayamadım ben, anlam veremedim. Diğer vatandaşların düşüncesi de bundan farklı değildi. Allah'ın bir tek kulu bile ayırmaya çalışmadı onları.
Araba uzaklaşana kadar izledim çocukları. O sıcakta "soğuk su" satmaya çalışan sokak çocuklarını. Arabanın klimasından yayılan serinliği hissederken bile dışarıdaki sıcaktan şikayet ederek izledim. Diyorum ya, bazılarımız doğuştan şanslı.

Ağza alınmayacak küfürler ediyor olsa da, kavga ediyor olsa da, hırsızlık yapıyor olsa da bir çocuktan daha masum ne olabilir diye düşündüm durdum:

Geçen akşam küçük bir çocuğu seviyordum. 2 yaşında falan. Derdini anlatacak kadar konuşamıyor bile. Kucağıma oturttum onu, fış fış kayıkçı oynatıyorum. Önümüzde de masa var, onu ellerinden tutup geri iterken kafasını masaya vurdurdum. Tak diye ses geldi; ama valla çok hızlı vurmadı. Ağlamadı da zaten, geldi kafasını göğsüme koydu, bir süre öyle kaldı. Yüreğime işledi o sessiz duruşu! Canını acıtan bendim ama o yine bana yaslandı onu korumam için. Gerçekten, bir çocuktan daha masum ne olabilir ?

De Optimo Reipublicae Statu deque Nova Insula Utopia  sadece bir ütopya olduğu için de bazılarımız doğuştan şanslı. bütün çocukları barındırma, büyütme, yetiştirme yetkisi doğrudan devlete ait olsaydı ne yapacaktık ?

Keşke sokak köpeklerine gösterdiğimiz duyarlılığı sokak çocuklarına da gösterebilseydik.
Keşke hepimiz oyuz, buyuz diyeceğimize "Hepimiz Sokak Çocuğuyuz!" diyebilseydik.
Doğuştan şanslı olmasalar da kendi şanslarını kendi fırsatlarını kendileri yaratmaları için gerekli olan imkanları verebilseydik onlara.

Yapamıyoruz biz; o, bu oluyoruz ama insan olmayı beceremiyoruz.

Bazılarımız doğuştan şanslı, evet.
Ama bazılarımız...

0 muhalefet:

Yorum Gönder